Meer over Verenigingsleven

Catechisatie

Beste catechisanten,

De vakantie is weer voorbij, de meesten gaan weer naar school of zijn weer aan het werk. Of je nu werkt of nog op school zit, elke dag leer je weer nieuwe dingen bij. Voor wat oudere mensen zijn dat misschien dingen die zij allang weten, maar voor jullie is het nieuw. De Bijbel is een oud boek, de belijdenisgeschriften hebben ook oude papieren. Toch leren vandaag de dag veel mensen hier nieuwe dingen uit.

Tijdens het nieuwe catechisatieseizoen willen we ons met het Evangelie en onze belijdenis bezighouden. Die oude Bijbel die zo verrassend nieuw en actueel kan zijn. Samen willen we met elkaar in gesprek gaan over wat dit goede nieuws voor ons betekent. Die duizenden jaren oude boodschap van zondige mensen die door een genadig God worden verzoend door het werk van Jezus Christus. Dit is goed nieuws, maar dit kan bij jou ook allerlei vragen oproepen. Om deze vragen te bespreken is openheid en kwetsbaarheid nodig. Als dat er is dan kan er geleerd worden, van de Bijbel en van elkaar.

Als catecheten hopen wij met elkaar een gezegend seizoen tegemoet te gaan. We hopen dat bij het geopende Woord zegenrijke momenten mogen zijn. Dat het licht van de Heilige Geest mag schijnen in onze harten. Dan worden de woorden van God werkelijk nieuw en aanbiddenswaardig. Daar bidden we voor, bidden jullie mee?

Op D.V. dinsdagavond 2 oktober is de openingsavond van de catechese. Omdat het catechesegeld dit seizoen bestemd is voor een project in Budapest van Hulp Oost Europa dat onze diaconie gaat steunen, zal iemand van deze stichting ons over het project in Budapest een en ander vertellen. Samen met je ouders ben je van harte welkom om 19.30 uur in de Bethelkerk.

Met een hartelijke groet van de catecheten,

Ds. A.J. Schalkoort, ds. J.A. Kloosterman, G.M. Heijkamp en A. den Hartog
 

De gewone catechisaties beginnen op D.V. 9 en 10 oktober 2018.

Klik hier voor de tijden en locaties van de verschillende catechisatie groepen. 

Klik hier voor de lesstof en het huiswerk. 

 

  • © hersteld hervormde kerk 2018

Heeft u vragen over het geloof?

Open Sluit